O Δάσκαλος μου / Ο Δάσκαλος του παιδιού μου.

(Πριν συνεχίσετε την ανάγνωση οφείλω να πω πως όλα τα παρακάτω δεν είναι σε καμία περίπτωση ιερό κείμενο για να το διαβάσει κανείς χωρίς κριτική σκέψη, αμφιβολία, ούτε έχω ανακαλύψει την αλήθεια και ό,τι λέω πρέπει κάποιος να το κατεβάσει αμάσητο.)

2020 σχεδόν λοιπόν και ακόμη επικρατεί χάος όσον αφορά τους δασκάλους χορού στην Ελλάδα.Η λογική του «ό,τι δηλώσεις είσαι » δυστυχώς ισχύει και στον κλάδο μας.
Δεν είναι λίγες οι σχολές όπου διδάσκει ο «καλός μαθητής» ή ο «παλιός μαθητής» αντί για κάποιος πτυχιούχος καθηγητής. Και μία που μιλάμε για πτυχία υπάρχουν αρκετά από αυτά. Σχολές όπως η Λυρική σχολή ,οι επαγγελματικές σχολές ,( οι αναγνωρισμένες από το υπουργείο )η Κ.Σ.Ο.Τ αλλά και συστήματα όπως τα RAD ISTD vaganova ktl δίνουν πτυχία Δασκάλου (κάποια δίνουν μέχρι και 6 διαφορετικά πτυχία) και ενώ για κάποιους από εμάς είναι αρκετό να μας πει ο δάσκαλος/α που φοίτησε για να καταλάβουμε για τον περισσότερο κόσμο δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Το πιο είναι το «καλύτερο» πτυχίο το αφήνω στην κρίση του καθενός αλλά σίγουρα και ο πιο αδαής μπορεί να καταλάβει πως μία σχολή με υποχρεωτικές καθημερινές 8ωρες παρακολουθήσεις για χρόνια που χρειάζονται αρκετά χρόνια ακόμη απλά για να καταφέρει να περάσει κάποιος στις εισαγωγικές της δεν μπορεί να είναι το ίδιο με 3 φορές την εβδομάδα ένα τετραωράκι και πολλές χιλιάδες ευρώ σε εξέταστρα και δίδακτρα.
Και αν όλα αυτά ακούγονται χαοτικά στα hip hop , Latin, commercial κ.α όπου δεν υπάρχει καν κάποιος μπούσουλας η κάθε σχολή μπορεί να βαπτίζει δασκάλους κατά το δοκούν. Πολλές φορές ο δάσκαλος δεν έχει καν οποιοδήποτε πτυχίο αλλά βεβαιώσεις από σεμινάρια. (άλλο σπούδασα στο sead άλλο πήρα βεβαίωση από κάποιο σεμινάριο εκεί) και παρουσιάζεται ως δάσκαλος με σπουδές στο εξωτερικό (που έγιναν σε ένα τριμηνάκι ) , η ακόμη και με σπουδές σε κάποια επαγγελματική η κάποιο σύστημα (τα οποία ουδέποτε και έκανε)
Γιατί είναι τόσο κακό να διδάσκει κάποιος τύπου » είναι καλός δάσκαλος και ας μην έχει πτυχίο»?? Αρχικά για τον ίδιο λόγο που κάποιον «καλό στα μαθηματικά » δεν θα τον ήθελα για δάσκαλο μου στο λύκειο, ή κάποιον που είναι καλός στην οδήγηση αλλά δεν έχει δίπλωμα να με μεταφέρει στο κτελ. ‘Έπειτα είναι η κοροϊδία. Και δεν μιλώ για την περίπτωση που ένας χορευτής διδάσκει ενήλικες οι οποίοι γνωρίζουν ότι δεν έχει πτυχίο αλλά θέλουν να μάθουν από τον συγκεκριμένο άνθρωπο για συγκεκριμένους λόγους (το κάνω συχνά και συνειδητά) αλλά για την συνηθισμένη περίπτωση όπου στις σχολές για λόγους κόστους δεν προσλαμβάνουν κανονικό δάσκαλο αλλά διδάσκει όποιος να είναι. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε τους τραυματισμούς τόσο από ατυχήματα όσο και από χρόνιες καταπονήσεις. Τα οφέλη του χορού όλοι τα ξέρουμε τι γίνεται όμως με τους κινδύνους από ένα κακό μάθημα? Εδώ να διευκρινίσω ότι τραυματισμοί υπήρχαν και θα υπάρχουν πάντα (όπως και σε όλες τις σωματικές ενασχολήσεις) ένας καλός δάσκαλος όμως μπορεί να μειώσει τον αριθμό τους.
Οπότε τι? Ρωτάμε τον δάσκαλο/α τι τελείωσε? Δεν είναι αγένεια? Προσωπικά ακριβώς όπως σε οποιονδήποτε άλλο κλάδο θα ρωτούσα ποιος είναι αυτός ο άνθρωπος που θα περνάει τόσες ώρες με το παιδί μου και θα το διδάσκει έτσι θα έκανα και για το χορό. Με ένα γρήγορο «googlarisma » μπορούμε να δούμε τι ήταν αυτό το intensive seminar που έχει κρεμασμένη τη βεβαίωση του η αυτή η λυρική σχολή που μας είπε. just google it . Επίσης στην εποχή των social media αν δεν γνωρίζουμε (ειδικά σε χορούς που επικρατεί χάος με τις πιστοποιήσεις αν υπάρχουν καν) μπορούμε να ρωτήσουμε κάποιον γνωστό μας επαγγελματία χορευτή και να googlaroume αυτά που θα μας πει.
Μπαίνουμε στα site των σχολών των δασκάλων μας ρωτάμε και ενημερωνόμαστε.
Είναι πολύ σημαντικό τέλος να θυμόμαστε πως στο 99 % των περιπτώσεων οι σχολές δεν πήραν κανονικό δάσκαλο όχι γιατί ανακάλυψαν το τέλειο διαμάντι και φοβούνται ότι αν πάει σε κάποια σχολή θα το χαλάσουν καθώς «δεν έχουν να του προσφέρουν τίποτα » αλλά γιατί απλά δεν θέλουν να το χάσουν (και του κόβουν τα φτερά δίνοντας του διδασκαλίες) και φυσικά τους βγαίνει πιο φτηνά.
Παραθέτω μερικά χρήσιμα Link
https://www.culture.gr/el/service/SitePages/view.aspx?iID=2601
http://sisxe.com/
http://www.ermis.gov.gr/portal/pls/portal/sdportalv2.print_page?p_service_id=11374487

Ερνέστο.